Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Refundacja podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe

Refundacja podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe
( gaz ziemny) w 2023 r.

Na podstawie ustawy z dnia 15 grudnia 2022 r. o szczególnej ochronie odbiorców paliw gazowych w 2023 r. w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz.U. 2022 poz. 2687) zwana dalej „ustawą z 15 grudnia 2022 r.

  • Refundacja przysługuje odbiorcy paliw gazowych, który korzysta z ogrzewania gazowego – urządzenie grzewcze zasilane paliwami gazowymi musi być zgłoszone lub wpisane do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB),
  • Gospodarstwo domowe spełnia kryterium dochodowe:
  • w gospodarstwie jednoosobowym, wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza 2100,- zł,
  • w gospodarstwie domowym wieloosobowym, wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 1500 zł na osobę,

Wniosek składa osoba, która zawarła umowę sprzedaży paliw gazowych lub umowę kompleksową i jest odbiorcą wskazanym w fakturze VAT.

Jeśli osoba, która podpisała umowę z dostawcą gazu nie może osobiście złożyć wniosku w urzędzie:

  • może złożyć wniosek elektronicznie lub przez aplikację mobilną „mObywatel”
  • wniosek może skutecznie złożyć inna osoba (np. inny członek gospodarstwa domowego) na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez wyżej wymienioną osobę uprawnioną.

Wniosek należy złożyć w gminie właściwej ze względu na adres gospodarstwa domowego:

  • elektronicznie z wykorzystaniem platformy ePUAP do Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Dworze Mazowieckim
  • papierowo w Ośrodku Pomocy Społecznej w Nowym Dworze Mazowieckim

Wniosek składa się:

  • na piśmie- wzór wniosku jest dostępny na:

https://bip.mos.gov.pl/energetyka/wzor-wniosku-o-wyplate-refundacji-podatku-vat-za-dostarczone-paliwa-gazowe-w-2023-r/.

  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej- złożenie wniosku za pomocą środków komunikacji elektronicznej możliwe jest poprzez wysyłkę pisma ogólnego na skrzynkę ePuap właściwego urzędu, gdzie załącznikiem będzie podpisany elektronicznie plik zawierający wypełniony wniosek o refundację podatku VAT:

Podpisanie pliku za pomocą profilu zaufanego możliwe jest poprzez stronę: https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany/.

Wysłanie pisma ogólnego na skrzynkę ePuap właściwego urzędu możliwe jest poprzez stronę: https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne.

  • przy użyciu aplikacji mObywatel

Pobranie aplikacji mObywatel jest możliwe poprzez stronę:
https://www.gov.pl/web/mobywatel-w-aplikacji/pobierz-aplikacje1

Aby złożyć wniosek, należy wybrać opcję Złóż wniosek, a następnie wybrać właściwy wniosek.

W każdym przypadku należy dołączyć do wniosku:

  • faktura VAT (dokumentująca dostarczenie paliw gazowych; faktura z zużyciem prognozowanym nie uprawnia do otrzymania rekompensaty podatku VAT) za okres od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.,
  • dowód uiszczenia zapłaty za fakturę VAT.

Jeśli to niezbędne w danym przypadku:

  • dokumenty zaświadczające o dochodzie

Jeśli wnioskodawca lub członkowie jego gospodarstwa domowego uzyskują dochody niepodlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym, należy przedstawić dodatkowe dokumenty dotyczące tych dochodów. Dokumenty te podlegają weryfikacji przez organ rozpatrujący wniosek. Takimi dokumentami mogą być na przykład:

  • prawomocne orzeczenie sądu o zasądzeniu alimentów,
  • informacje o dochodach uzyskiwanych z gospodarstwa rolnego,
  • informacje o przyznanym stypendium,
  • informacja o przyznaniu zasiłku macierzyńskiego

Wnioski o refundację podatku VAT można składać:

  • do dnia 29 lutego 2024 r. – w dowolnym momencie po otrzymaniu faktury VAT,
  • po dniu 29 lutego 2024 r. – w ciągu 30 dni od otrzymania faktury VAT, która jest przedmiotem wniosku.

Wniosek składany po dniu 29 lutego 2024 r. może obejmować jedynie fakturę, którą odbiorca otrzymał w ciągu ostatnich 30 dni.

Informacja o przyznaniu refundacji podatku VAT przesyłana jest na adres poczty elektronicznej wskazany we wniosku o refundację VAT – o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej
we wniosku o refundację podatku VAT, informację o przyznaniu refundacji VAT może odebrać osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Dworze Mazowieckim,
ul. Partyzantów 7.

Zegar

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Kwiecień 2024
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Imieniny

Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027