Dodatek Osłonowy
Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowym Dworze Mazowieckim będzie realizował ustawę o dodatku osłonowym. Wnioski można składać w siedzibie Ośrodka, przesłać pocztą tradycyjną lub elektronicznie z wykorzystaniem podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego. Wnioski o dodatek osłonowy można składać do dnia 31 października 2022 r. przy czym w 31 lipca 2022 r. uwzględniany jest dochód za 2020 rok a od 01 sierpnia 2022 r. uwzględniany jest dochód za 2021 rok.
O dodatek mogą ubiegać się osoby zamieszkujące domy jednorodzinne jak również budynki wielorodzinne ( m. in. mieszkańcy bloków).
Wnioski muszą być uzupełnione o wszystkie dane w szczególności numery PESEL wszystkich osób.
Osoby ubiegające się o podwyższony dodatek muszą spełnić kryterium, że głównym źródłem ogrzewania jest jedno ze źródeł wymienionych w pkt 3 wniosku o dodatek osłonowy oraz , że źródło ogrzewania zostało wpisane (wpisane a nie dopiero zgłoszone ) do centralnej ewidencji emisyjności budynków. Jeżeli źródło ogrzewania jest inne niż wymienione w pkt 3 wniosku o wypłatę dodatku osłonowego lub nie jest wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków należy pominąć ten punkt natomiast dodatek zostanie przyznany w podstawowej wysokości po spełnieniu kryterium dochodowego.
Ponadto w celu usprawnienia obsługi wniosku proszę dołączyć dokumenty:
- kopię wyroku zasądzającego alimenty
- zaświadczenie o wysokości wyegzekwowanych alimentów jeżeli były niższe niż wynikające z wyroku
- potwierdzenia wysokości alimentów świadczonych na rzecz innych osób
Wskazówki jak wypełnić wniosek
Wniosek dostępny w zakładce: Dokumenty do pobrania
Szczegółowe informacje dotyczące dodatku osłonowego znajdują się tutaj https://www.gov.pl/web/klimat/dodatek-oslonowy